Dyra våre

Det er mye forskning som viser at kontakt med dyr er bra for menneskers fysiske og psykiske helse. Å ha et forhold til et dyr som barn kan være med å utvikle større empati for andre mennesker og for andre dyr.

De to grisene våre heter Nasse og Tulla.
​Grisene går mye fritt på uteområdet sammen med barna, men bor i en grisebinge (-hus). De er veldig glad i mat og er alltid på jakt etter noe godt å spise. Tulla flytter inn til Nasse våren 2019, og bor nå i stallen hjemme hos en ansatt i barnehagen.

De åtte hønene våre er stadig ute av hønsehuset sitt og går mye rundt på uteområdet vårt sammen med barna. Barna er også daglig med på å hente egg hos hønene.

Barna bidrar daglig mye i stell og mating av dyrene og viser dem omsorg.

Per nå har vi kun dyr i Jutemyrveien. Vi holder på med å bygge hønsehus i Trettestykket, og vil få på plass dyr der våren 2019.

Insert Image